Samsun Valiliği ev sahipliğinde, Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda düzenlenen İl Su Kurulu 2026 Yılı Toplantısı, Vali Yardımcısı Mehmet Fikret Çavuş başkanlığında, İl Su Kurulu üyelerinin katılımıyla Devlet Su İşleri (DSİ) Samsun Yerleşkesi Toplantı Salonu'nda gerçekleştirildi.

Toplantıda, Samsun'daki yerüstü ve yeraltı su kaynaklarının sürdürülebilir şekilde kullanılması, su kaynaklarının korunması, su tahsislerinin planlanması, su kirliliğinin önlenmesi ve kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik yürütülen çalışmalar kapsamlı şekilde değerlendirildi.

Gündem maddeleri arasında sel, taşkın ve kuraklık yönetimi, tarımsal sulama uygulamaları, iyi tarım ve organik tarım faaliyetleri, içme suyu kalitesinin korunması, arıtma tesislerinin durumu, su verimliliğinin artırılması, şebeke kayıplarının azaltılması, yağmur suyu hasadı ile evsel ve endüstriyel atık suların yeniden kullanımı gibi önemli başlıklar yer aldı. Ayrıca, 2025 yılı İl Su Kurulu toplantısında alınan kararların uygulanma süreçleri de gözden geçirildi.

Toplantının sonunda, önceki dönem kararlarının uygulanma durumu, mevcut sorunlar ve çözüm önerileri değerlendirilirken, Samsun'un su kaynaklarının etkin, verimli ve sürdürülebilir şekilde yönetilmesi amacıyla kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesine yönelik kararlar alındı. Böylece su yönetiminde ortak hareket edilmesi ve gelecek nesillere sağlıklı su kaynaklarının aktarılması hedefi doğrultusunda çalışmaların kararlılıkla sürdürülmesi yönünde görüş birliğine varıldı.

 

Advert